När livet tar oanade vändningar.

Från att sitta på audition till att bli en kräk och bajs torkande mamma, back to reality!

Igår efter jobbet åkte vi till Katrineholm. Då rösten hade blivit sämre igen så tänkte jag först inte gå, men då träffa jag Hanna i den långa kön in till castingen. Hoppade in i ledet för att göra henne sällskap in som stöd.
Bitter över min röst och alla tankar som for runt satt jag och väntade ivrigt på min mor och hennes kör-vänninor som var inne och provsjöng. De kom tillbaka efter ett tag och sa att de hade gått braa men att det var för hård konkurens så de fick ett nej. Tråkigt, men tyvärr var det väntat då det typiska för körslaget är att körledarnas vänner och släkt består av ca halva kören. så av typ 400 sökande så ska ca 10 väljas ut.
Castingen började klockan 12.00 och namnen på de som bildar Gabriels kör ropades ut sent och allt var slut kl 00.30!

Ändrade mig därinne om att provsjunga,då jag började fundera på hur man ska få ihop pengar under tiden om man skulle komma med. Jag menar eftersom jag hade behövt pendla varje dag så hinner jag ju inte jobba något.
Hur får jag min inkomst att gå ihop när man inte får någon ersättning för att vara med.
Så nu satsar jag istället på att Norrköping ska vara med nästa år.

Visserligen går jag inte lottlös ur det hela, ska förhoppningsvis börja i kör iallafall. en Gospel kör tillsammans med min moster=)

Åkte hem och var framme i Norrköping vid 19.30 och jag kan väl säga att jag drog nitlotten igår då jag fick hem en magsjuk liten Charlie. Papper,skurmedel och tvättmedel går åt en dag som denna.
Så vi har en lugn hemmadag idag han o jag, ska bort en stund på dagen för att åka upp till sjukhuset en snabbis.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Riktigt så var det inte va?;)

Kören består av 20 personer varav en är en släkting till körledaren. Kan hålla med om att "nån" redan var klar för att vara med och en annan känd profil i Katrineholm, men alla fick trots allt göra varsin audition.

Nästa år tar du dem i Norpan:D Puss

2011-03-07 @ 11:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0