När jag tar hjälp av alla andras röster

Idag har Patrik fått föra det mesta av min talan, då min röst fortfarande har gått vilse.=/

Igår kom vi som sagt hem efter en dygnskryssning till Mariehamn. Det var Jag,Patrik,Min bror Thomas & hans fästmö Linnea.
Bussresan drog igång hela äventyret och vi tog en rast på NyköpingsBro för att få lite mat i magen.
Påstigning på båten och letande efter hytt 6403 drog igång,men vi hittade dit relativt fort.
Och eftersom vi inte hade tid på middagsbuffén förens klockan 20.30 så passa vi på att ta några glas vin i hytten och fixa håret med lite lockar.
Tog några varv på båten och stannade till för att pröva lyckan på lite spelautomater,men inga drömvinster där inte.
Och sen var det dags för denna underbara buffén senare på kvällen, Lax,rostbiff,potatisgratäng,sås,sallad och mycket mer.=)Förrätt, varmrätt och dessert..behöver jag säga mer;)

Och för er som gillar Erik Segerstedt som uppträdde på båten senare underkvällen så gick jag in i honom på Tax Freen, Nåväl hade ju vart mycket mer att komma ihåg om det var någon annan i min smak.
Kvällen gick och efter mycket alkohol och pratande så kollade vi på klockan och konstaterade att klockan redan var 03.00 och det var dags att försöka ta sig till hytten för att slumra in. Efter mycket skratt så lyckades vi.=)

Klockan 07.30 ringde klockan och jag vakna först och kunde snabbt konstatera att min röst var totalt borta (och är fortfarande) Fick iallafall upp min Älskling och vi traskade bort till frukosten medans de andra tog en kort lur till för att sedan komma och göra oss sällskap vid frukostbuffén. Otroligt gott med alla dessa pålägg och goda nybakade bröd.

Klockan är nu ca 11.00 och vi hämtar våra "feta" plånböcker för att dra en shoppingrunda på Tax Freen,
Kom ut därifrån med smink,ett par röda converse,Godis till oss och till lilleman,och lite alkohol (Midori,Bacardi Cherry och några burkar med färdiga drinkar, och så avsluta jag med att köpa en marc jacobs parfym (daisy).

En lugn och härlig kryssning blev det med en massa skratt och tjoande.Tack till de inblandade

Ett plus var det att min fina Hanna också var med och kryssade med några av sina kompisar också så henne stötte vi på ibland.


Jag skulle ha jobbat idag egentligen men så blev ju inte fallet då min hosta har tagit över och att min röst somsagt är borta med vinden. Så Patrik fick ringa jobbet för att sjukanmäla mig.
Men så behövde han ringa kris & bemanning också men de var ju som vanligt otrevliga och undrade varför jag inte kunde ringa/prata själv. Jaa undra varrför jag inte kunde prata själv,Tänk för fan litegrann!

Nehe om man ska ta och sätta sig med en mugg te och en bok nu innan det är dags att slumra in.
Imorgon är det en ny dag trot eller ej=)

xoxo 
 
     Dessert någon?                                                                Bror Thomas & Linnea


 
       Detta var bara lite isflak, det var hur                             Patrik & Jag
            fint som helt ute på vattnet.

       Tog bilden inne på tax freen, den borde ju vara god
      med tanke på att priset inte är något reapris direkt;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0