Bättre att ha en diamant än 100 stenar

Det finns sanna vänner och falska vänner. Det vet vi alla, eller hur? Jag har börjat att rensa bort mera och mera av de falska vännerna. Varför skulle jag låta dem stjäla min dyrbara tid? Vänskap är något som man förtjänar, det bygger på ömsesidig respekt, inte på avundsjuka!

Äkta vänner är som ädelstenar
värdefulla men sällsynta;
falska vänner är som höstens löv
granna men blåser bort med första vinddrag

Jag har märkt den senaste tiden om vilka som verkligen ställer upp på mig i vått & torrt och vilka som finns där endast för att gynna sig själva.
Ta bara när min son Charlie föddes, tror aldrig att jag har haft så mycket "vänner" som då. Allt var perfekt och han var tydligen bara någon man kunde gosa med under spädbarnstiden,men med åren har bara de bästa stått kvar vid min & charlies sida och jag är så evigt tacksam över att ni finns.
Nu får man inte ens frågan "Hur mår Charlie?"
Den tiden är tyvärr förbi.

Visst är det mysigt med små spädbarn,men men kan inte bara ta utan att ge av sin tid.
Jag har några vänner som har barn och tyvärr ser jag detta hos många av dem med.
Det är sorgligt att dessa människor som kallar sig vänner kan vara så avundsjuka och inte göra något av sina liv själva, eller har jag fel? 

Men som rubriken lyder "Bättre att ha en diamant än 100 stenar"



Kommentarer
Postat av: Christel

Jag tror inte det finns falska vänner. Är de falska är de inte ens vänner. Det borde vara så enkelt. Läggg energin där den förtjänas istället - på din lilla familj.

Kram.

2011-02-14 @ 13:21:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/yrvader
Postat av: anna

Fin blogg , och underbar bild!

2011-02-14 @ 20:27:33
URL: http://annahogbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0